Jin Dan Aku............

Assalamualaikum...

Tadi aku baca blog member ni, dia cita pasai pocong.. Hahaha.. Lucu kot gambaq pocong yang dia tunjuk tu..  Pastu aku baca plak blog sorang ustaz ni.. Ada satu entry ni dia cita camna dia rawat sorang pesakit yang kena kacau ngan jin pastu halangan2 yang dia terpaksa terima time nak rawat pesakit ni.. Salah satunya jin tu sms ustaz tu guna henpon pesakit yang dia rawat tu.. Jin tu bagitau dia supaya jangan nak pandai2 rawat pesakit tu.. Lebih kurang camtu la kot cita dia tapi yang aku nak cita kat sini adalah pengalaman aku yang lebih kurang cam ustaz tu..

Cita dia camni, dulu aku ada sorang awek. Awek ni ada masalah gangguan jin. Jin ni sebenarnya suka kat awek tu jadi jin ni akan kacau bila awek aku ni ada hubungan ngan laki lain.. Aku rasa jin ni jeles kot.. Hahaha.. Mengikut cita ayah awek aku ni, dah macam2 usaha yang dia dah buat tuk rawat anak dia ni. Kebanyakan ustaz2 yang dia jumpe mesti akan cakap tingkatkan amalan harian. Nak buang jin ni bukan senang sebab dia dah macam sebati atau dah lama sangat berkenan kat awek aku ni.. Satu lagi masalah jin ni bukan setakat kacau awek ni ja tapi dia akan kacau laki yang suka kat awek tu..

Ex awek aku ni dulu sebenarnye dah bertunang sebelum kapel ngan aku. Tapi putus tunang tanpa penjelasan dari pihak laki.. Tapi ikut cakap ustaz yang rawat awek ni, dia putus tunang mungkin sebab jin ni yang buat. Wallahu A'lam aku pun tak taula bab tu..

Bila awek ni kapel ngan aku, jin tu makin kerap plak kacau awek tu sampai aku pun jadi pening pala tak tau nak buat ape.. Besa ar sayang awek punya pasal, aku pun serabut otak pikir nak tolong dia supaya dia sihat cam besa. Aku kesian kat dia sebab dia student lagi. Kalau asyik kena kacau je, camne awek tu nak study tul tak?? Di sebabkan aku ni tak tau benda2 ghaib ni, aku mintak tolong kat ustaz2 yang aku kenal.. Yang syoknya ada satu malam ni awek aku ni kol aku. Aku pun angkat, jawab cam besa.. Tapi aku perasan cara awek ni bercakap tak lembut cam besa.. Cam marah kat aku je.. Aku dah perasan ni bukan habit dia jadi aku try baca fatihah slow2 tak bagi dia dengar.. Tiba2 awek aku tu ngamuk sakan kat aku siap bagi bonus maki2 aku lagi..

Aku bila dah dengar dia marah2, maki2 camtu, aku tak marah balik sebab aku tau tu bukan awek aku.. Maknanya jin tu dah control awek aku, guna body awek tu sebagai perantaraan tuk berhubung ngan aku.. Aku tanya dia " Ang nak apa dari aku?? Pasaipa ang dok kacau dia ni?? ". Jin tu jawab " Aku nak ang blah, jangan dok kapel ngan dia ni sebab dia aku punya.. Aku dah lama tunggu dia and aku nak bawa dia pi tempat aku ".. Aku malas nak tulis dialog yang kami sembang sebab aku banyak sembang ngarut bagi jin tu panas.. Satu benda yang aku kompius camna jin tu boleh tau aku mintak tolong kat ustaz2 yang aku kenal tu?? Aku tak dapat merungkai benda ni.. Tapi jin tu ada ugut aku kalau aku tak putus ngan awek ni, dia nak kacau aku, nak takut2kan aku, macam2 la dia nak buat kat aku.. Paling tak leh blah bila jin tu kata dia hebat, dia tak takut Allah.. Aku tak heran pun ngan statement jin tu sebab aku tau dia tu laknat sebab tu berlagak cakap besar..

Lepas jin tu dok ugut2 aku, aku cabar jin tu kalau dia hebat sangat, aku suruh dia datang tempat aku pastu kita setel cara jantan..Hahaha.. Aku boleh jadi berani woo tak tau nape.. Jin tu cuma cakap kat aku supaya aku hati2 sebab dia boleh kacau aku bila2 je.. Bila habis sesi bergayut tu, aku malas nak pikir banyak terus aku baring atas tilam aku nak tido.. Tapi jin tu memang laknat, dia kacau aku betul2. Aku ingatkan dia melawak je ngan aku..hoho.. Dahla aku sorang je yang tido dalam bilik time tu.. Korang bayangla sekejap dia main ketuk2 tingkap bilik aku, pastu syiling bilik aku tu macam nak roboh sebab macam ada orang main lari2 kat atas tu. Paling aku tak leh tahan bila kain selimut aku macam ada orang tarik pastu main pegang2 kaki aku. Aku tak takut kena kacau camtu tapi aku marah.. Aku siap sound kuat2 lagi kat jin tu " Kalau setakat nak mengusik, aku tak takut.. Kalau betul2 nak main, tunjuk bentuk ang, bersemuka ngan aku betul2 ". Pastu aku on laptop aku buka ngaji quran.. Aku bacala ape2 yang patut pastu tido..

Pagi esok pas bangun tido aku kol awek aku tu tanya semalam ingat ape2 tak?? Dia cakap tak ingat ape2 sebab pas isyak dia tertido. Sedar2 orang dah azan subuh.. Aku terkejut ar sebab sebelum aku bergayut ngan jin laknat tu, aku main sms ngan awek aku tu.. Kalau betul awek aku ni tido pas isyak maknanya sebelum jin tu kol aku, aku dah berjiwang ngan jin tu la dalam sms.. Pergh, banyak tul aku dapat bonus malam tu..

Sekarang aku dah putus ngan awek tu sebab aku kesian kat dia.. Semenjak kejadian tu dia makin teruk, makin sakit kena ngan jin tu. Bukan bermaksud aku ngaku kalah ngan jin tu tapi jin tu main jahat.. Kalau dia kacau aku sorang tak pe tapi yang teruk tanggung sakit awek aku tu.. Atas nasihat ustaz2 yang aku mintak tolong tu, aku lepaskan dia. Aku kol ayah dia mintak maaf sebab terpaksa lepaskan dia dan ayah dia paham. Tapi awek ni yang tak paham2. Aku mintak putus cara baik, dia taknak. Pastu aku terpaksa jadi kejam, aku buat benda yang dia tak suka, aku marah2 dia supaya dia benci aku.. Bila dah agak lama kami putus, aku kol ayah dia tanye keadaan dia. Ayah dia cakap Alhamdulillah dia dah makin sihat..

Ape yang aku cita ni adalah benda sebenar yang pernah berlaku dalam kehidupan aku. Sikit pun aku tak reka cipta dan terserah kepada ampa suma samada percaya atau tak.. Hahaha..Dari pengalaman ni aku belajar banyak benda terutama sekali benda2 yang kita tak nampak ni.. Paling penting kita kena sedar dalam dunia ni bukan kita manusia je yang menumpang tapi banyak lagi makhluk yang kita tak tau kewujudan diorang.. Aku tak tau ayat ni dari ulama ataupun orang2 tua " Sebaik2 jin adalah sejahat2 manusia " tapi ayat ni aku rasa boleh kita jadikan ingatan supaya sedar dan berpijak pada bumi yang nyata yang dunia ni bukan milik kita.. Mintakla perlindungan dari Yang Maha Pencipta supaya kita dilindungi dari kejahatan yang kita tak nampak.. Amin...



Free Template Blogger collection template Hot Deals BERITA_wongANteng SEO theproperty-developer

17 comments:

  1. huiih..baca entry ni sebelum subuh..seram kot.. mungkin tu jin asyik kot. jin asyik ni die memang dah aim girl yang dia suka....so perempuan, kena jaga-jaga dari di aim, contohnya menjaga aurat time mandi.. yg tu paling penting sekali....amani tahu pun sebab amani ada belajar sikit2 ruqyah kat UPSI ni....baca ayat kursi sebelum tidur dan lepas subuh, tapi baca kena betul2 yakin perlindungn daripada Allah... :) nice sharing....kesian kat awek ang, semoga dia cepat sembuh..aminn

  1. @azwa amani
    pembetulan amani..EX AWEK bukan awek dah lani..hehehe..ruqyah tu benda ape amani??ala,kantoi tak tau ape2..

  1. haha.yang aku tak tahan,kau pergi sembang kencang bagi jin tu panas tuh.ada hati lagi nak bagi jin tu panas tu.

    bestnya dengar cerita dari kau ni,cerita la lagiii :D

  1. wah, menarik pengalaman ni, sbb ada juga orang yg tak percaya ngan benda2 macam ni....
    tapi yg main kacau2 tu, mcm dalam filem je...akak pun pernah di kacau hantu, siap hias rumah lg hantu tu

  1. Jin tuu orang Utara kot nooo...

  1. sy pernah ada pengalaman antara family member sendiri, jin tu takut2 kan kita..bukan kita jadi takut,makin marah ada la. hishh

    oh ye, ruqyah tu ayat2 dari quran yg biasa digunakan utk rawatan makhluk halus ni.

  1. owh

    ex awek ada peminat dari Jin noh.. Sekarang ex ang cam mana? dah ok ka/

  1. ciannya kt awek tu...huhuhu..cedeh..cedehhhhhh...geramnya kt jin tu..kalau boleh kalau kena masalah ni g cari ustaz shakir kt kedah..dia sgt power..jin siam pun kalah ngn dia..dia bunuh jin tu kalau degil sgt atau pisahkan dia dari dunia...

  1. opss...okey sory2, ex awekk, ruqyah tu macam rawatan islam laa.. :) best belajar, tapi kena kuat laa, bukn kuat tubuh, amnai ni kecik jer, kena kuat dalaman dan keyakinan pada Allah....tapi kalau stakat scan2 benda dalam badan boleh la, tapi kalau nak nak buang tu tak boleh lagi.. hehee.. :)

  1. @sesegar
    aku memang saja nak bagi jin tu panas ngan aku..hahaha..nanti aku cita 1 cita yang berkaitan ngan cita ni..

    @yatie awang
    kak,bagi nombor tipon hantu tu..nak suruh dia jadi bibik kat umah ni..hahaha

    @wuming
    aku pun rasa camtu gak..hehe

  1. @fa-in
    tima kasih gitau maksud ruqyah..

    @naim
    aku rasa ok dah kot..last aku tanya ayah dia,depa kata tak dak pa dah

    @kumbang jingga
    ustaz shakir tu dok aloq staq ka??

    @azwa amani
    cam syok je belajar ruqyah ni..tima kasih sebab share ilmu..huhu

  1. owwhh abg daus..pasai ni kaa ang putus ngn dia..haha..hari2 dia d0k ngadu kat ida..kal0 dia baca nie msti terharu kan..alhmdulillah dia pun dah ok skrg.. ^^

  1. @asma wahida
    weh..ko jangan nak pandai2 pi cita kat dia plak..kang aku luku pala ko

  1. oo..sy baru 1st time bace kisah yg macm nie..
    seram pulak baca dah malam2 ni..huu..
    kira awk break off dlu sbb berkorban utk spaya ex awk sembuh lah eh..?

  1. @terbang bersamaku
    lebih kurang camtula..hehehe

  1. hurmm.. tak tau nak komen apa kalo MO yang kena uji macam ni.. tapi ada tau jugak la kisah2 macam ni.. sebab ada sedara dan kawan yang selalu kena kaco.. lani alhamdulillah dah sihat

  1. @muslimah optimis
    semoga dijauhkan dari ujian camni..amin

Post a Comment