Pengalaman Malam Raya..Nyaris Mati Wooo...

Assalamualaikum......

Ni la malam raya yang paling soi sekali dalam hidup aku.. Cita dia lagu ni.. Malam tu aku and kazen2 aku keluaq p pekan Aloq setaq cari baju raya sambil cuci mata.. Pas dah setel suma keja tu, kami balik.. Time balik tu hujan agak mencemburui kami.. Malam tu kami keluaq nek 3biji motor sebab konon tak nak sangkut tengah jem.. Hahaha.. Besala malam raya..

Nak jadi cita malam tu, kazen aku sorang ni pala dia masuk antu.. Setiap kali jumpa traffic light, asyik nak men wili ja. Aku ni pun terbakar ar gak.. Kiranya kami dua ni dah mula jadi gila nak kasi panas line.. Sampai kat satu traffic light tu memang kami dah starting baek punya sebab pas traffic light tu jalan lurus, memang cun la kalau nak tunjuk sapa hebat kan. Time aku dah syok leading sambil layan speed, tiba2 sekali imbas aku perasan ada 1team lembu jalan2 makan angin nak lintas jalan.. Aku yang tengah top speed ni pa lagi pijak brek belakang sambil men brek depan (motor pakai disc break kat depan kalau ang cekak brek kuat2 kompom ampa yang tak reti wikang jadi reti wikang..haha)

Time aku dok men brek tu, motor aku memang dah lari tayar belakang dia. Melelong2 dah motor aku tu. Aku yang tengah try meneutralkan keadaan dah menjerit " Mati aku, Mati aku".. Nasib baik dalam rombongan lembu tu, 3ekoq yang jalan paling last tu stop berjalan. Aku rasa depa terkejut kot.. hahaha.. Bila depa stop bermakna ada space sket kat tengah2 rombongan lembu tu. Aku ni sebab terlampau alert ngan ruangan yang di beri terus mencelah tengah2 lembu tu sambil doa aku tak langgar lembu2 yang bagi space tu..

Alhamdulillah aku selamat.. Kazen aku yang dok follow belakang aku tu pun selamat sebab alert cam aku (menggunakan space yang lembu2 tu bagi).. Bila keadaan dah selamat,suma urat sendi aku jadi goyang sebab ketaq woo.. Kazen aku yang dok follow aku tadi tu menjerit kat aku "nyaris mati bai" .. Aku cuma boleh gelak ja sambil dalam hati aku ucap syukur banyak2 sebab selamat..

Sampai kat rumah, kazen aku yang ke3 (dia tak join kami jadi gila sebab penakut) cita balik kes tadi sebab dia dok belakang so dia nampak live ar apa yang jadi kat aku and kazen aku yang gila tadi.. Memang benda ni tak sangka boleh jadi sebab semua orang tak nampak lembu2 tu lintas jalan.. Besala jalan gelap tak da lampu pastu langit gelap sebab hujan, lembu2 tu plak sumanya gelap2. Aku rasa adala dalam 15ekor kot lembu2 tu. Kazen aku yang ke3 ni pun perasan ada lembu bila kereta belakang dia bagi highlight bila nampak motor aku dah melelong2 nak jatuh sebab mengelak lembu2 tu.

Moral yang aku dapat dari peristiwa ni, ang bawa motor ka, kereta ka, lori ka, bila ang tengah drive dalam cuaca yang tak baik, ang tak payah nak berlagak hero. Kalau cuaca cun pun tak payah dok galak2 sangat. Berhati2 di jalan raya sebab malang tu tak berbau. Aku ni pun sampai lani dok terbayang2 kejadian ni sebab agak ngeri la. Kalau aku langgar lembu2 tu, aku rasa  kalau nyawa aku panjang pun aku dah patah banyak tempat dah kat badan aku ni. Kalau nyawa tak panjang, sambut raya dalm kuboq ar cita dia.. hoho..Syukur Allah masih bagi aku can tuk bernyawa and sambut raya kali ni.. Aku pun dah serik plus benci tengok lembu lani.. Ampa yang baca entry ni, beringat sket bila drive. Jangan nak cuba2 jadi gila cam aku. Kalau rasa tak sayang nyawa sendiri pun, sayang la orang2 yang selalu sayang kat ampa.. Peace



Free Template Blogger collection template Hot Deals BERITA_wongANteng SEO theproperty-developer

7 comments:

  1. Xpernah lak aku nampak lembu dalam pekan loq staq ni. kat mana ni weih? TU LA........ bawa lagi moto mcm setannnnnnnnnnn.... hamik ko!!!!

  1. @lovesucks
    bukan kat loq staq kawan tapi kat jalan baru langgaq.. setan saja test aku sebab dia dah cuti panjang 1bulan..haha

  1. Jalan nak spital ka bro?

    huhu

  1. @naim
    pas spital bro..jalan baru,manyak siyok woo kalau nak test power..hahaha

  1. owh...

    ^_^

    aku tau2
    awat x race kat airport pala bataih. jalan 2 lagi best.. :P

  1. @naim
    hahaha..boring dah jalan tu..tapi tak payahla race2.jatuh sakit woo..

  1. toksah lah hang ketegaq sgt nak race2 moto...ape dapat?? cer cter sikit, dapat apa?? dapat nama?? boleh bawa mati ke nama tuu?? haihhh, budak2 ni, ..seb bek panjang umor...tak mau buat lagi tauu :)

Post a Comment