Assalamualaikum.....

Dah lama tak tulis sebab tak dak idea.. Aku syok baca orang lain tulis dari aku tulis sebab orang lain reti nak tulis kat blog ni.. Aku ni cincai ja..hahaha.. Aku dok pikir2 dari tadi pasai pa aku ni malas nak ngaji quran.. Nak kata tak reti, ayah aku dah ajaq dari kecik lagi.. Nak kata reti pun tak gak sebab aku ni pemalas nak ngaji.. Camna nak tau aku reti ka tak sebab aku pun jarang ngaji kan!! Masalah sungguh camni... Jadi cara nak tau aku reti ka tak baca quran ni, apa kata aku start ngaji quran balik.. Biaqla merangkak pun janji ada usaha kan..

Tapi kan aku boleh gerenti yang ramai orang tak kira tua muda yang tak reti ngaji quran ni.. Maksud aku ngaji quran yang ikut suma hukum2 tajwid yang ada dalam quran tu.. Hukum2 yang termaktub dalam quran tu apatah lagi kan!! Huhuhu... Termasukla diri aku ni sendiri.. Awatla aku dok tulis cam aku ni ustaz plak.. Haha.. Mungkin masa banyak mengubah pemikiran aku yang dah banyak hanyut ni..

Kesimpulan dia camnila.. Aku merumuskan yang ramai orang tak leh ngaji quran ngan baik ni sebab 2 benda ja..

1) Dah tak reti ngaji tapi malas nak belajaq
2) Reti nak ngaji tapi malas nak baca and praktikkan apa yang kita reti tu...

Kepada diri aku ni, sila buka hati and minda supaya tak dok kat takuk yang lama.. Peace!!!!



Free Template Blogger collection template Hot Deals BERITA_wongANteng SEO theproperty-developer

2 comments:

  1. takpe, belajar sikit2..insyaALlah lama2 lancar lah bacaan tu..gi ngaji tu lbh baik daripada blajar not-not gitar.. x salah nak bljar gtar, tapi kan lagi bagus klau pandai dua-dua..macma sutz akhil...superb lah dia tu. pndai nyanyi, ngaji pun pndai...

    awk pun pndai nyanyi jugk kan...huhu sedp suara, boleh jdi arts recding..huhu..gurau je tauu

  1. kamu belajar di kedah, di mana?
    insaniah?

Post a Comment