11 Cara Nak Tambah Rezeki....

Assalamualaikum.....

Dah lama aku tak tulis entry.. Bukan malas nak tulis tapi sebab berokben ni asyik buat hal je.. Banyak idea2 aku terbengkalai camtu je. Nak tulis balik rasa macam dah tak perlu nak tulis benda2 camtu sebab dah ketinggalan zaman.. hahaha..

Arini sebab boring sangat so aku try baca buku motivasi karangan Dr Tuah Iskandar.. Saja nak refresh balik diri aku yang dah lama berkarat ni.. Baca punya baca, aku tertarik ngan 1 tajuk ni ( 11 Cara Nak Tambah Rezeki ). Sebagai ingatan tuk aku yang selalu lalai, aku nak tulis kat blog aku ni supaya ada gak pengisian dalam blog ni..

1) Tingkatkan Iman Dan Taqwa
2) Banyakkan Berdoa
3) Banyakkan sedekah
4) Buat Baik Pada Ibu Bapa Atau Orang2 Tua
5) Banyakkan Istighfar
6) Solat Dhuha
7) Baca Surah Al Waqiah
8) Bagi Makan Kat Haiwan
9) Jangan Seksa Binatang
10) Eratkan Silaturahim
11) Bayar zakat

Simple ja benda ni tapi ramai orang tak leh buat termasuk diri aku. Benda ni adalah amalan Dr Tuah sendiri. Aku memang tabik spring kat Dr Tuah sebab dia berjaya praktikkan benda ni and berkongsi ngan orang lain. Zaman sekarang ni orang ramai mengeluh sebab harga barang naik,minyak naik tapi usaha untuk meningkatkan pendapatan tarak.. So sebagai manusia yang ada akal fikiran, kita tak reti2 ka nak berfikir?? Binatang kat hutan yang tak da akal tu pun boleh fikir camna nak hidup tapi kita yang ada akal?? Semoga aku terus berfikir tuk mencari kejayaan and kebahagiaan dunia dan akhirat.. Amin
   



Free Template Blogger collection template Hot Deals BERITA_wongANteng SEO theproperty-developer

1 comments:

  1. dulu amani tak pernh buat sunat dhuha...tapi bila Allah gerakkan hati amani untk buat sunat dhuha sekali, rezeki Allah bagi dtg dari tempat yg dsngka2...mungkin aaniki boleh amalkan, 2 rakaat jer, tak susah pun..try laa..

Post a Comment